Yli 100€ Tilaukset Toimituskuluitta Matkahuollolla!
Tasauspyörästöjen (diffien) kasaamisen helpottamiseksi ja yhtenäistämiseksi kuljettajamme Aleksi Reiman on kehittänyt ja testannut kahta modifikaatiota Xray XB2 2wd krossarissaan ja Xray T4 touring autossaan. Molemmat muokkaukset ovat sellaisia, jotka vaativat tarkkuutta tekovaiheessa ja niiden tekeminen on täysin omalla vastuulla.
Diffin kuoren kierteet kuluvat ja se on varmasti monelle tuttua. Kuoren kierteiden tuhoutumiseen yleisin syy on niiden yli kiristäminen esimerkiksi ruuvinvääntimellä, jossa varmasti jokainen on varmasti jossain vaiheessa onnistunut. Sitten on toinen mahdollinen syy jos öljyä lisätessä öljyä joutuu ruuvin koloihin. Öljyn valuttua kierteen pohjalle jää se sinne ja tällöin se "lyhentää" kierteen pituutta kupissa. Kun ruuvi sitten kantta kiristäessä ruuvataan paikalleen muodostaa varsinkin jäykempi öljy kierteen pohjalle nestelukon eikä mahdollista ruuvin loppuun asti kiertämistä. Kiristysvoiman lisääminen saa lopulta kierteen kääntymään yli ja lopuksi muovissa ei enää ole materiaalia johon ruuvin kierre purisi.
Tämän ongelman estämiseksi voi ruuvien reikien pohjalle porata 2mm poranterällä reiät siten, että reikä tulee läpi diffin kuoren pohjasta. Näin estetään se, että öljy jäisi tuon kierteen kolon pohjalle vaan öljy valuu reiän läpi ja kiristäminen onnistuu normaalisti vaikka öljyä olisi kierteisiin päässytkin.
- Tämä muokkaus kannattaa tehdä uuteen diffikupiin, jotta olemassa oleva kierre ei porauksen aikana vaurioidu.
Kuvassa alla näkyy auki poratut ruuvin reiät XB2 auton diffikupissa.
Tasauspyörästöä (diffiä) kasatessa moni on varmasti kohdannut ongelman löytää se "optimaalinen" öljymäärä, johon diffi on helppo kasata kerta toisensa jälkeen. Xrayn oma suositus on täyttää öljy painon mukaisesti vaakaa apuna käyttäen, jolloin öljymäärä on sen mukaan aina sama. Käyttämällä tätä nyt esiteltävää "bleedaus" tapaa tulee öljyä aina täyden diffin verran. Diffin kasauksen tärkein seikka on se, se tehdään aina samalla määrällä öljyä jolloin öljyjen viskositeetti on aino asia joka muuttuu. Jos öljyn määrä ei ole sama öljynvaihtoa tehdessä ei myöskään viskositeetin vaikutus ole pelkästään öljyn jäykkyyden tuoma vaan öljyn sekoittuminen ilmaan diffin sisällä vaikuttaa lopputulokseen.
Bleeder-reiän saa tehtyä poraamalla 2.5mm poranterällä reiän yhden ristitapin päädyn alle, kuvan osoittamaan paikkaan. Kun reikä on porattu kannattaa reikään kiertää tässä vaiheessa kierteet käyttämällä M3x2.5 tasapäistä pidätin ruuvia. Kun kierre on tehty, kierrä ruuvi pois reiästä kokonaan odottamaan viimeistä vaihetta.
Alla olevasta kuvasta näkee ylivuoto reiän paikan.
Tämän jälkeen muuten kootun diffin voi täyttää öljyllä kokonaan yläreunaan asti. Kun kansi painetaan paikalleen pääsee tuosta reiästä vuotamaan ylimääräinen öljy pois. Kun kansi on ruuvattu paikalleen, pyöräytetään ulostuloja pystyasennossa pari kierrosta jolloin viimeiset ylimääräiset öljyt pääsee diffistä ulos. Tämän jälkeen kierretään pidätinruuvi reikään siten, että sen kanta on tasossa kannen kanssa eikä se estä laakeria asettumasta paikalleen. Bleeder reiän ansiosta diffin sisälle ei jää ylimääräistä öljyä, joka pakottaisi diffin kannen kieroksi sitä kiristäessä ja diffissä on aina sama määrä öljyä.
Tämän jälkeen kierretään pidätinruuvi reikään siten, että sen kanta
on tasossa kannen kanssa eikä se estä laakeria asettumasta paikalleen.
Bleeder reiän ansiosta diffin sisälle ei jää ylimääräistä öljyä, joka
pakottaisi diffin kannen kieroksi sitä kiristäessä ja diffissä on näin aina
sama määrä öljyä.
Näiden kahden muokkauksen ansiosta tasauspyörästön kasaaminen on huomattavasti helpompaa ja helpommin toistettavissa kerta toisensa jälkeen.
Verkkosivuiltamme tuotteen tiedot avaamalla löydät kyseisen tuotteen saatavuuden. Mikäli tuote löytyy varastostamme ja tilaat sen ennen kello 15.00, lähetämme tuotteen vielä saman päivän aikana. Paketti saapuu postitse luultavasti jo tilausta seuraavana päivänä, riippuen toki tilauksen määränpäästä. Kaikki tuotteet sisältävät Suomen arvonlisäveron (24 %). Pidätämme oikeuden muuttaa hintojamme.
Jos tuotetta ei löydy verkkosivujen mukaan varastosta ja voit silti tilata sen. Tällöin tuote on ennakkotilattava tuote. Sivulla lukee tieto siitä mikä on arvioitu aika, jossa tuote saadaan toimitettua. Jos mainitussa tuotteessa on valittavana värivariaatioita, voit alustavasti esittää väritoiveen, mutta ikävä kyllä emme voi taata saapuvan tuotteen värivaihtoehtoa varmasti. Tämä riippuu pitkälti toimittajasta, mutta teemme parhaamme saadaksemme toiveenne toteutetuksi. Tämän takia ennakkotilaustapauksissa olemme yhteydessä asiakkaaseen, kun tiedämme toimituksen aikataulun. Näin pyrimme tekemään tilauksesta asiakkaan kannalta sujuvaa ja huoletonta.
Kuljetusvaihtoehtoina kaupassamme ovat Postin paketit ja kirjeet sekä Matkahuollon Lähellä Paketit. Tarkemmat tiedot kuljetuksista avautuvat käyttöösi CheckOut prosessin yhteydessä.
Posti:
Postin toimitusajat tällä hetkellä ovat keskimäärin kirjeillä 4-6 arkipäivää ja paketeilla 1-4 arkipäivää.
* Toimitusmaksu paketeilla suomen sisäpuolella on alkaen 4,90€ ja yli 100€ ostokset kulkevat rahtivapaasti.
* Kirjelähetykset ovat halvempia, mutta ne ovat merkittävästi hitaampia.
Matkahuolto:
Nouto Matkahuollon palvelupisteestä: Toimitus valitsemaasi Matkahuollon noutopisteeseen, kuten pakettiautomaattiin, Matkahuoltoon, K-Marketiin tai R-kioskiin pääsääntöisesti 1-2 työpäivän aikana, isoimmissa kaupungeissa myös lauantaisin. Saat ilmoituksen heti, kun pakettisi on noudettavissa.
Katso lähin Matkahuollon palvelupiste: https://www.matkahuolto.fi/palvelupisteet
Nouto:
Varastoltamme on myös mahdollista noutaa tuotteet. Tilauksen noutamiselle on oma vaihtoehtonsa toimitustapavaihtoehdoissa. Ohjeet noutoon löydät täältä.
Hyväksymme tilattujen tuotteiden maksamisen luottokortilla, verkkopankkimaksuna, Paypalin kautta, ennakkomaksuna (tilisiirto) tai postiennakolla. Mobiilimaksuista Mobilepay, Pivo ja Apple Pay onnistuvat. Tuotteet on mahdollista maksaa myös osamaksulla (valittavana Waley ja OP Lasku), sekä joustavasti Klarnalla (valittavana Maksa nyt, Maksa myöhemmin, ja Pilko maksut).
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (ent. Checkout) (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
Klarnan ehdot löydät täältä
Lue osamaksuohjeistus täältä.
Tuotepalautuksissa toimimme yleisten säädösten mukaisesti siten, että tuotteilla on normaali 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus edellyttäen, että tuote on ehjä ja käyttämätön. Aika lasketaan toimituksen luovuttamispäivästä. Pyrimme kuitenkin toimimaan reilusti asiakasta kohtaan ja halutessasi palauttaa tuotteen, olethan ensin yhteydessä meihin ([email protected]). Näin voimme taata, että käsittelemme tapahtuman teitä parhaiten palvelevalla tavalla, henkilökohtaisesti teidän kanssanne.
Hyväksymme uusien avaamattomien tuotteiden palautuksen aina 50 päivään asti. 14 päivän jälkeen vaihtotuotteet hyvitetään vain lahjakortilla kauppaamme.
Halutessasi vaihtaa tuotteen toiseen kauppamme tuotteeseen tämä edellyttää vaihdettavan tuotteen olevan käyttämätön ja avaamattomassa paketissa. Toisin sanoen palautettavan tuotteen tulee olla uudenveroisessa myyntikunnossa. Tarkastamme tuotteen jälleenmyyntikunnon sen saavuttua meille. Tarkistuksen jälkeen teemme tuotteen ostohintaa (tai erikseen sovittua korvausta) vastaavan lahjakortin kauppaamme, jonka voit käyttää uutta tuotetta tilatessasi. Tuotevaihtotapauksissa asiakas kustantaa itse toimituskulun varastollemme.
Kaikissa tuotevaihto tapauksissa on tärkeää, että olette aina ensin yhteydessä asiakaspalveluumme [email protected] niin opastamme ja vastaamme kysymyksiinne tarpeentullen.
Ilman ennakkotietoa olevissa palautustapauksissa emme ota vastuuta tuotteen häviämisestä tai häiriötilanteista.
Halutessasi purkaa kaupan tulee tuotteen olla täysin käyttämätön ja täydellisessä myyntikunnossa. Palauttamistilanteen ehtojen ei ole tarkoitus olla asiakkaan kannalta hankaloittavia, vaan pikemminkin niillä varmistetaan, että palautuvan tuotteen laatu on kiitettävä, jotta kykenemme takaamaan seuraavalle asiakkaalle kaupassa aivan yhtä täydellisiä tuotteita. Kuten mainittua, olethan ensin meihin yhteydessä ([email protected]) palautustilanteissa, näin voimme taata asioinnin vaivattomuuden teidän kannaltanne.
Huom! Jokaisesta ilman erillistä palautusilmoitusta tehdystä palautuksesta tullaan perimään 20€ käsittelymaksu, joka huomioidaan tuotteen palautusarvossa.
Rikkoutunut tai normaalia ylläpitohuoltoa vaativa tuote ei ole automaattisesti peruste kaupan purkamiseen. Varsinkin radio-ohjattavien sarjojen kohdalla tuotteen huolto ja rikkoutuneiden osien vaihto lähtökohtaisesti kuuluu kuluttajalle. Asiakaspalvelumme auttaa teitä kysymyksissä koskien sarjanne vikaa ja pyrkien saattamaan sarjanne mahdollisimman nopeasti käyttökuntoon. Sarjojen mukana toimitetaan valmistajan toimesta ohjekirja, jonka avulla vioittuneet osat löytyvät samoin huolto-ohjeet.
Noutamatta jätetty Postipaketti ei ole tilauksen peruutus, näistä veloitamme kaikki siitä koituneet kulut, jotka ovat perintäkelpoisia. Kuluttajalla on vastuu seurata itse paketin kulkemista seurannalla, joka toimitusvahvistuksessa verkkokaupasta toimitetaan. Jos olet epävarma olethan yhteydessä asiakaspalveluumme niin autamme sinua tarvittaessa.
Tuotepalautuksesta aiheutuvista kuluista vastaa asiakas.
Lue palautusohjeista lisää täältä.
Takuuasioissa ole aina ensimmäisenä yhteydessä asiakaspalveluumme [email protected]. Liitä viestiin mukaan jos mahdollista valokuvat viallisesta komponentista ja mahdollisimman tarkka seloste viasta ja tilanteesta mikä/mitä edelsi vian ilmenemistä.
Käsittelemme kaikki tapauksesta tapauskohtaisesti ja tavoitteenamme on aina päästä molempia osapuolia tyydyttävään tilanteeseen, jossa tuote on mahdollisimma nopeasti taas käytössä. Tuotevaihtoon johtavissa tapauksissa lähetämme uuden tuotteen vasta, kun rikkoutunut tuote palautuu varastollemme mikäli olemme pyytäneet palauttamaan rikkoutuneen tuotteen.
Käsittelemme KAIKKI takuuasiat vain sähköpostitse, jolloin molemmille osapuolille jää takuukäsittelystä todiste “mustaa valkoiselle”. Ilman sähköpostilla tehtyä ennakkotietoa olevia takuutapauksia varastomme ei ota vastaan.
Elektroniikka:
Myymillämme elektroniikkatuotteilla on normaali vuoden takuu, joka kattaa materiaali- ja valmistusvirheet. Tuotteen käytöstä ja ulkopuolisesti aihetuneet viat eivät kuulu tuotetakuun piiriin. Jokainen takuuasia käsitellään tapauskohtaisesti.
Huom! Monet valmistajat ovat tarkkoja siitä, että elektroniikkakomponentteja ei saa muuttaa (liittimen vaihto) ilman että takuu raukeaa (esim. Traxxas). Tästä löytyy aina maininta tuotteesi ohjekirjasta jos näin on.
Varaosat ja muut komponentit:
Varaosilla on materiaali- ja valmistusvirheet kattava takuu. Väärästä käytöstä johtuva ja ulkopuolisesten vaikuttajien aiheuttamia tuotteiden rikkoutumista ei katsota kuuluvan takuun piiriin. Jokainen takuuasia käsitellään tapauskohtaisesti.
Rikkoutunut tai normaalia ylläpitohuoltoa vaativa tuote ei ole automaattisesti takuunalainen. Varsinkin radio-ohjattavien sarjojen kohdalla tuotteen huolto ja rikkoutuneiden osien vaihto lähtökohtaisesti kuuluu kuluttajalle. Asiakaspalvelumme auttaa teitä kysymyksissä koskien sarjanne vikaa ja pyrkien saattamaan sarjanne mahdollisimman nopeasti käyttökuntoon. Sarjojen mukana toimitetaan valmistajan toimesta ohjekirja, jonka avulla vioittuneet osat löytyvät samoin huolto-ohjeet. Tuotetakuu kattaa rikkoutuneet komponentit ei auton huoltoa tai siihen liittyvää asennusta.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy tallentaaksesi tuotteita toivelistalle.