Hyvää Pääsiäistä! Käytä alennuskoodia 15YEARS saadaksesi -50 % rahdeista!
Monesti omaan kalustoon sopivien elektroniikkakomponenttien valinta kokemattomalle voi olla haastavaa. Tähän artikkeliin olemme keränneet "Toimituksen Valinnat" eri autoluokkiin, josta voit helposti valita itsellesi sopivat vaihtoehdot. Mikäli jokin jää askarruttamaan niin älä epäröi ottaa yhteyttä asiantuntevaan asiakaspalveluumme niin autamme kyllä valinnoissasi.
Takavetoisessa buggyssä on tärkeää, että kaasutuntuma on hyvä ja siksi suosittelemme ehdottomasti valitsemaan sensorillisen nopeudensäätimen ja moottorin yhdistelmän. Auto kun vetää vain takarenkailla niin on tärkeää, että tehon kontrollointi on hyvää. Toinen yhtä tärkeä tekijä on tarkka ja tarpeeksi nopea ohjausservo, jotta auton käyttäytyminen sekä korjausliikkeet ovat luontevat.
Harrastajan peruspaketiksi suosittelemme Hobbywingin valikoimista Quicrun 60A sensorillista nopeudensäädintä ja Quicrun 10.5T moottoria sekä Highest DS400 ohjausservoa. Nopeudensäätimen ohjelmoinnin hoidat helposti ohjelmointikortilla. Näillä saavutat riittävän suorituskyvyn sekä tarkan ohjauksen kumminkin kokonaishinnan pysyessä varsin maltillisena.
Kilpailijan komponenteiksi suosittelemme Hobbywing Xerun sarjaa. Nopeudensäätimenä Xerun XR10 Pro säädin yhdistettynä Xerun V10 G3 sarjan moottorien 6.5T - 8.5T kanssa tarjoaa parhaan yhdistelmän ja säädettävyyden (pienempi T-luku on tehokkaampi). Säädöt saat helposti tehtyä ohjelmointikortin kanssa tietokoneella tai kortilla suoraan. Ohjauksessa tarkkuutta ja lisävoimaa tarjoaa Highest DLP650.
Nelivetoinen buggy mukailee hyvin pitkälle myös samoja ohjeistuksia 2WD:n kanssa sillä erolla, että nelivetoinen tarvitsee tehokkaamman nopeudensäätimen ja ohjausservo saa olla vahva, jotta se jaksaa pitää myös vetävät eturenkaat oikeassa suunnassa.
Harrastajan peruspaketiksi suosittelemme Hobbywing Xerun 120A v2.1 nopeudensäädintä sekä Quicrun sarjan 8.5T moottoria. Nopeudensäädin on hieman vanhempi mallina mutta hintaluokassaan lyömätön ominaisuuksiinsa nähden. Säätimen ohjelmointi onnistuu helposti ohjelmointikortilla. Ohjausservoksi suosittelemme hieman vääntävämpää Highest DT450 mallia.
Kilpailijan komponenteiksi suosittelisimme paremman kaasutuntuman ja säädettävyyden takaavia Hobbywing Xerun XR10 Pro nopeudensäädintä ja Xerun V10 G3 moottoria 5.5T-6.5T käämityksillä. Ohjelmointiin selkeäkäyttöinen ohjelmointikortti. Ohjausservoksi esimerkiksi Highest D1000 malli jossa riittää nopeus, tarkkuus ja voima.
Sähkötouring on luokkana sellainen jossa kannattaa ehdottomasti suosia lähtökohtaisesti maan kilpaluokkien yksityyppikomponentteja jos niitä on eri luokkiin määritetty nopeudensäätimen ja moottorin osalta. Harrastajapaketin ja kilpatason kaluston erot tulevat lähinnä ohjaimen ja ohjausservon eroista.
Harrastajan peruspakettissa jos nopeudensäädin tai moottori ei ole määritetty säännöissä niin suosittelemme Hobbywing Xerun XR10 Justock nopeudensäädintä yhdistettynä 21.5T - 17.5T moottoriin. Näillä moottoreilla tehoa on tarpeeksi ja ajamisessa keskittyminen on ajolinjassa. Nopeudensäätimen asetukset saa helposti muutettua ohjelmointikortilla. Ohjausservona on hyvä käyttää Savöx SC-1251MG perusmatalaprofiiliservoa joka sopii kaikkiin autoihin.
Kilpailijan paketissa nopeudensäätimeksi suosittelemme Hobbywing Xerun XR10 Pro:ta jolla voi ajaa kaikissa eri luokissa ja kaiken tehoisilla moottoreilla joita eri luokissa tarvitaan. Ohjelmointi suoritetaan ohjelmointikortilla. Ohjausservolla on hyvä olla nopeutta ja tarkkuutta johon Highest DLP650 on hyvä valinta.
1:8 kokoiset sähkökäyttöiset buggyt ovat saavuttaneet suuren suosion niiden helppouden ja helposti saavutettavan korkean suorituskyvyn ansiosta. Suosituksemme on käyttää autoissa 4S lipoakkuja ja suosituksemme on valittu 4S akkujen käyttöä ajatellen.
Harrastajan peruspaketissa nopeudensäätimeksi suosittelemme sensorillista Xerun XR8 SCT nopeudensäädintä yhdistettynä Xerun 4268SD G2 sarjan 1900KV moottoriin. Nopeudensäätimen ohjelmointi onnistuu helposti ohjelmointikortilla. 1:8 kokoinen servo tarvitsee aina vahvan ohjausservon jolloin peruspakettiin suosittelemme Savöxin SC-1256TG titaanirattaista servoa.
Kilpailijan komponenteiksi suosittelemme tehokkaampaa Xerun XR8 Plus nopeudensäädintä, jonka kaveriksi Xerun 4268SD G2 sarjan 2200KV moottori tuomaan lisää vauhtia. Ohjelmointiin luonnollisesti ohjelmointikortti. Ohjausservoksi suosittelemme Highest DT1100 tuomaan voimaa, kestävyyttä ja nopeutta.
Nitroluokassa buggyt ei luonnollisesti tarvitse nopeudensäädintä, mutta niissä tarvitaan kaksi servoa eli kaasulle 1 ja ohjaukselle 1. 1:8 on iso auto ja suositus on, että ohjauksen servo on vahva kuten sähköpuolellakin. Suosittelemme käyttämään kaasussa ja ohjauksessa samaa servoa jolloin ei tarvitse murehtia servojen eroista.
Harrastetasolla monesti ajetaan 6V vastaanotinakulla (Nimh / Life), joten suosittelemme sille sopivia Savöx SC-1256TG servoja.
Harrastetaso+ on taso jota suosittelemme varauksetta jolloin kannattaa vastaanotinakku päivittää jo 7.4 volttiseen 2S lipoon ja olettaen radiolaitteisto kestää 2S lipon jännitteen. Tällöin servokaksikoksi suosittelemme Highest DT750 servoja.
Kilpatasolla servoiksi käy kuten sähköpuolellakin Highest DT1100, joka riittää nopeillekin ranteille.
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy tallentaaksesi tuotteita toivelistalle.