Käytämme evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseksi - Lue lisää
Toimitukset yli 180 maahan
Jo vuodesta 2010
100% tyytyväisyystakuu

Kevään 2022 Uutuuksia - EuroRC Harrastekirje #1/22

28.1.2022

Heikki tässä Terve! Se olisi sitten talven selkäkin rusautettu poikki! Hetki vielä menee ennenkuin saviradalle päästään. Usein tähän aikaan vuodesta alkaa RC-autojen valmistajilta tippua mukavaa tahtia kivoja uutuuksia ja mystisiä tiedonantoja suurista tulevista julkaisuista. Ja mikäs sen parempaa, ovathan huhut, juorut ja salaisuudet olennainen osa harrastustamme!

Hain jo kristallipallon ja pari rättiä, mutta ensin nopea muistutus siitä, että EuroRC:n oma Rcautot.fi -myymälä Tervakoskella palvelee joka arkipäivä klo 17 asti! Laajensimme myymäläämme entisestään ja tämähän alkaa pikkuhiljaa näyttää ihan oikealta kivijalkamyymälältä! Jos olet siis ajelemassa kolmostiellä niin tule poikkeamaan - osoitehan oli Päiviöntie 8. Ostokset voi maksaa etukäteen verkossa tai laittaa sileän naukumaan kassalla.Tervetuloa!

Maailman Jykevin Monsteri?

Onpas meidän kristallipallo päässyt pölyiseksi. Pikku suihkaus Muc-Offia ja kevyt hankaus auttaa palauttamaan alkuperäisen kiillon... mutta mitä ihmettä! Pallon heijastuksiin alkaa piirtyä epäselviä kuvia jostain järkäleestä... onko se siirtolohkare? Vai panssarivaunu joka on nostettu pyörien päälle? Ei... eihän vaunujen pitäisi heitellä hurjia tuplavoltteja, vaikka melkein Parolassa ollaankin... Hetkinen - sehän on Team Corallyn upouusi Sketer 4S stunttimonsteri!

Sketer on hieman - mutta vain hieman - pienempi kuin kasikrosseihin perustuvat Corallyn edelliset stunttiautot kuten Kronos tai Punisher. Auto on nimellisesti "kymppiluokkaa" eli 1:10 kokoinen, mutta kukapa näistä mittakaavoista on ollut enää perillä moneen vuoteen. Ilmeisesti maailmalla monsteritrendi on hieman kutistumaan päin. Isot autot alkavat olla toistaiseksi nähty, ja onhan jättiautojen hintaluokkakin aikalailla normiharrastajan tavoittamattomissa.

Sketer on erittäin varteenotettava kilpailija esimerkiksi Traxxasin Maxx ja ARRMAn Granite-monstereille. Tai ei ehkä sittenkään, sillä kun Sketerin kuvia hieman ihmettelee, niin onhan tämä osiensa ja suunnittelunsa puolesta aivan eri vuosituhannella kuin muinaismuistoihin perustuvat käppämonsterit!

Team Corallyn kisatason osaaminen näkyy myös tämän auton kohdalla. Järkälemäisestä rungosta huolimatta auton ohjaaminen ja käytös on todella hyvää ja ennalta-arvattavaa. Myös säätömahdollisuuksia löytyy heille, keillä vanttiruuviavain pysyy kädessä. Kovasti odottelemme täällä Terviksen varastolla, että pääsemme yhtä tälläistä hieman koeponnistamaan. Auton sähköpuoli on myös kunnossa. Kerrankin RTR-servo tekee, mitä lupaa, ja 4S tehot 2150kv harjattomalla moottorilla saavat kyllä tämän hievahtamaan. Ei pidä unohtaa sitä absoluuttista totuutta, että Corallyn sähköt ovat olleet merkittävästi kestävämmät kuin... no jätetään sanomatta!

Kristallipallon kuva selkiytyy entisestään... Sketerin perässähän lentää toinen kanuunankuula, johon joku on myös ruuvannut renkaat kiinni. Tämä onkin jo hieman helpommin tunnistettavissa uudeksi, vuosimallia 2022 edustavaksi Kronos XTR:ksi!

Corally on lätkinyt tähän lippulaivamalliinsa entistä enemmän alumiinisia HD-osia, hiilikuitua sekä jousiterästä. Esimerkiksi uuden Pivot-Ball-tyyppisen pyörännavan luvataan olevan peräti neljä kertaa vahvempi kuin yhdelläkään kilpailijalla. Hauska ominaisuus on myös autossa kiinteänä oleva kiinnike (eli mountti niille jotka eivät enää suomea osaa) GPS -laitteelle eli nopeuden mittaamista varten.

Nitrokäyttöinen Ralliraketti

Pallon pinnan kuvio alkaa peittyä kitkerään savuun... savupilven keskeltä kurvaa yhtäkkiä eteemme jotain subarun sinistä! Kah - sehän ON Subaru! Uuteen rakettimaiseen nousuun lähtenyt HPI Racing julkaisee monen riemuksi uuden version vanhasta, aikanaan erittäin suositusta WR8- rallialustastaan nitromoottorilla. Kyllä, vuosi on 2022 ja markkinoille saadaan uutta polttomoottorivetoista touringautoa! Ja joku ehti jo julistamaan nitromoottoreiden kuolemaakin jossain välissä.

Vuosituhannen alun Impreza-korilla varustettu Nitro WR8 löytää varmasti yleisönsä. Kolmen kuutiosenttimetrin iskutilavuuden Nitro Star G3.0 moottori piiskaa tätä nelivetoista ralliautoa tarvittaessa jopa yli kahden hevosvoiman teholla. Aidompaa rallielämystä pystyy tuskin pienoisautokoossa kokemaan. Hyvä veto HPI! Näyttää muutenkin siltä, että polttisvehkeet elävät uutta renesanssia. Make Nitro Great Again!

Tulevaisuus on Nyt!

Vaikka maailman meno tuntuu välillä hämmentävältä, niin onhan toisaalta myös hienoa elää kunnon ääripäiden aikaa. HPI:llä tämä tiedetään, ja vaikka RC-maailmassa on tällä hetkellä vahva taaksepäin katsova ja menneitä tippa silmässä muisteleva retro-buumi, on myös meille futuristeille hyvää luvassa.

Audin e-tron Vision GT -konseptiauton radio-ohjattava versio perustuu HPI:n RS-4 Sport3 FLUX-rungolle ja saavutettavaksi huippunopeudeksi luvataan vaatimattomat 113kmh. Huhhei! Audikuskithan ovat kuuluisia kärsivällisyydestään, joten heidän tuskaansa helpottamaan annetaan kristallipallosta tieto, että meillä pitäisi olla näitä hyllyssä viimeistään noin kuukauden kuluttua.

Missä on J.J?!

Sedät jaksaa heilua! Vanha Kehno eli Tamiya se jaksaa painaa uutta ja vanhaa sarjaa nopeammin kuin Heikki ehtii niitä kauppaan laittaa. Tamiyalle tyypilliseen tapaan uutuuksia (joista toki osa vanhoja, mutta päivitettyjä uudelleenjulkaisuja) tulee lähes viikoittain ja hype on välillä hurjaa. Piakkoin meille pitäisi tulla kauppaan mm. himoittua WildOne Blockhead retrokrossaria. Oma väkevä fiilikseni on, että ne myydään ennenkuin niitä ehditään edes kuormasta purkaa. Toivottavasti Tamiyalla on nähty tuotteen poikkeuksellinen haluttavuus ja autoja saadaan vielä keväämmällä lisää kauppaan.

Uutuutena (vai sanotaanko "uutuutena") Tamiya julkaisee 1995 vuosimallin Opel Calibra V6 Cliff 4x4 rata-auton, tälläkertaa TT-01E rungon päälle. Osa meistä fossiileista saattaa muistaa, että "oma poikamme" Jyrki JJ Järvilehto komensi juuri tätä autoa DTM vakioautoluokan kisoissa ja menestystäkin taisi sillä saralla tulla. Auto osallistui legendaariseen Helsinki DTM-kisaan vuonna 1995, tehden siellä rataennätyksen ajalla 1.26,577 kuskinaan Hans-Joackim Stuck.

On ollut mieltä lämmittävää nähdä suomalaisten kuskien ajamien autojen pienoisversoita ilmestyvän Tamiyan valikoimiin viimeaikoina. Saatiin alkuviikosta hyllyyn myös Rosbergin Keken aikanaan kepittämää V6 Opel Calibraa sekä nyt jo edesmenneen rallilegenda Hannu Mikkolan välikoppaeskoa. Tämä niinsanottu No-ESC versio ei sisällä nopeudensäädintä. Hus, nyt tilaamaan! Kristallipallokaan ei tiedä, milloin näitä taas saadaan ja mihin hintaan.

Sijoitus Tulevaisuuteen

Kristallipallomme kuva käy rakeiseksi ja yhteys henkimaailmaan alkaa pätkiä. Jotain sieltä vielä meinasi näkyä, mutta ehkä parempi palauttaa pallo takaisin pomon pöydälle ennenkuin kukaan huomaa mitään!

On nämä radio-ohjattavat vaan mielenkiintoinen laji. Mahtavaa huomata, miten laajasti meidänkin asiakkaat näitä harrastaa ja kuinka rohkeasti kokeneetkin kisakuskit uskaltavat kokeilla uusia lajeja. Sisäratakausi on nyt kuumimmillaan ja ainakin tätä kirjoitettaessa näyttäisi siltä, että kokoontumisrajoituksiakin päästään kohta purkamaan. Toivottavasti alkava kisakausi päästään viettämään jo lähes normaaleissa olosuhteissa. Jos ei tästä hässäkästä muuta iloa ole ollut, niin ainakin jengi on mahtavasti palannut takaisin autourheilun ainoan todellisen kuninkuusluokan eli RC-autoilun pariin!

Pitäkäähän etupyörät ilmassa ja tulkaa "Koskelle moikkaa!" kun tuosta kuitenkin kohta ohi ajelette - näin sen nimittäin kristallipallosta!

Laskiaispullantuoksuisin talviterveisin,

Heikki / EuroRC

Ajankohtaista

Tilaa EuroRC:n viikottainen uutiskirje

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Tilaaminen

Verkkosivuiltamme tuotteen tiedot avaamalla löydät kyseisen tuotteen saatavuuden. Mikäli tuote löytyy varastostamme ja tilaat sen ennen kello 15.00, lähetämme tuotteen vielä saman päivän aikana. Paketti saapuu postitse luultavasti jo tilausta seuraavana päivänä, riippuen toki tilauksen määränpäästä. Kaikki tuotteet sisältävät Suomen arvonlisäveron (24 %). Pidätämme oikeuden muuttaa hintojamme.

Ennakkotilaaminen

Jos tuotetta ei löydy verkkosivujen mukaan varastosta ja voit silti tilata sen. Tällöin tuote on ennakkotilattava tuote. Sivulla lukee tieto siitä mikä on arvioitu aika, jossa tuote saadaan toimitettua. Jos mainitussa tuotteessa on valittavana värivariaatioita, voit alustavasti esittää väritoiveen, mutta ikävä kyllä emme voi taata saapuvan tuotteen värivaihtoehtoa varmasti. Tämä riippuu pitkälti toimittajasta, mutta teemme parhaamme saadaksemme toiveenne toteutetuksi. Tämän takia ennakkotilaustapauksissa olemme yhteydessä asiakkaaseen, kun tiedämme toimituksen aikataulun. Näin pyrimme tekemään tilauksesta asiakkaan kannalta sujuvaa ja huoletonta.

Kuljetus

Kuljetusvaihtoehtoina kaupassamme ovat Postin paketit ja kirjeet sekä Matkahuollon Lähellä Paketit. Tarkemmat tiedot kuljetuksista avautuvat käyttöösi CheckOut prosessin yhteydessä.

Posti:

Postin toimitusajat tällä hetkellä ovat keskimäärin kirjeillä 4-6 arkipäivää ja paketeilla 1-4 arkipäivää.

* Toimitusmaksu paketeilla suomen sisäpuolella on alkaen 4,90€ ja yli 100€ ostokset kulkevat rahtivapaasti.
* Kirjelähetykset
ovat halvempia, mutta ne ovat merkittävästi hitaampia.

Matkahuolto:

Nouto Matkahuollon palvelupisteestä: Toimitus valitsemaasi Matkahuollon noutopisteeseen, kuten pakettiautomaattiin, Matkahuoltoon, K-Marketiin tai R-kioskiin pääsääntöisesti 1-2 työpäivän aikana, isoimmissa kaupungeissa myös lauantaisin. Saat ilmoituksen heti, kun pakettisi on noudettavissa.

Katso lähin Matkahuollon palvelupiste: https://www.matkahuolto.fi/palvelupisteet

Nouto:

Varastoltamme on myös mahdollista noutaa tuotteet. Tilauksen noutamiselle on oma vaihtoehtonsa toimitustapavaihtoehdoissa. Ohjeet noutoon löydät täältä.

Maksutavat

Hyväksymme tilattujen tuotteiden maksamisen luottokortilla, verkkopankkimaksuna, Paypalin kautta, ennakkomaksuna (tilisiirto) tai postiennakolla. Tuotteet on mahdollista maksaa myös osamaksulla (valittavana Collector Commercen, Jouston osamaksupalvelut), sekä joustavasti Klarnalla (valittavana Maksa nyt, Maksa myöhemmin, ja Pilko maksut).

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (ent. Checkout) (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

Klarnan ehdot löydät täältä

Lue osamaksuohjeistus täältä.

Tilauksen peruuttaminen

Tuotepalautuksissa toimimme yleisten säädösten mukaisesti siten, että tuotteilla on normaali 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus edellyttäen, että tuote on ehjä ja käyttämätön. Aika lasketaan toimituksen luovuttamispäivästä. Pyrimme kuitenkin toimimaan reilusti asiakasta kohtaan ja halutessasi palauttaa tuotteen, olethan ensin yhteydessä meihin ([email protected]). Näin voimme taata, että käsittelemme tapahtuman teitä parhaiten palvelevalla tavalla, henkilökohtaisesti teidän kanssanne.

Hyväksymme uusien avaamattomien tuotteiden palautuksen aina 50 päivään asti. 14 päivän jälkeen vaihtotuotteet hyvitetään vain lahjakortilla kauppaamme.

Halutessasi vaihtaa tuotteen toiseen kauppamme tuotteeseen tämä edellyttää vaihdettavan tuotteen olevan käyttämätön ja avaamattomassa paketissa. Toisin sanoen palautettavan tuotteen tulee olla uudenveroisessa myyntikunnossa. Tarkastamme tuotteen jälleenmyyntikunnon sen saavuttua meille. Tarkistuksen jälkeen teemme tuotteen ostohintaa (tai erikseen sovittua korvausta) vastaavan lahjakortin kauppaamme, jonka voit käyttää uutta tuotetta tilatessasi. Tuotevaihtotapauksissa asiakas kustantaa itse toimituskulun varastollemme.
Kaikissa tuotevaihto tapauksissa on tärkeää, että olette aina ensin yhteydessä asiakaspalveluumme [email protected] niin opastamme ja vastaamme kysymyksiinne tarpeentullen.
Ilman ennakkotietoa olevissa palautustapauksissa emme ota vastuuta tuotteen häviämisestä tai häiriötilanteista.

Halutessasi purkaa kaupan tulee tuotteen olla täysin käyttämätön ja täydellisessä myyntikunnossa. Palauttamistilanteen ehtojen ei ole tarkoitus olla asiakkaan kannalta hankaloittavia, vaan pikemminkin niillä varmistetaan, että palautuvan tuotteen laatu on kiitettävä, jotta kykenemme takaamaan seuraavalle asiakkaalle kaupassa aivan yhtä täydellisiä tuotteita. Kuten mainittua, olethan ensin meihin yhteydessä ([email protected]) palautustilanteissa, näin voimme taata asioinnin vaivattomuuden teidän kannaltanne.
Huom! Jokaisesta ilman erillistä palautusilmoitusta tehdystä palautuksesta tullaan perimään 20€ käsittelymaksu, joka huomioidaan tuotteen palautusarvossa.

Rikkoutunut tai normaalia ylläpitohuoltoa vaativa tuote ei ole automaattisesti peruste kaupan purkamiseen. Varsinkin radio-ohjattavien sarjojen kohdalla tuotteen huolto ja rikkoutuneiden osien vaihto lähtökohtaisesti kuuluu kuluttajalle. Asiakaspalvelumme auttaa teitä kysymyksissä koskien sarjanne vikaa ja pyrkien saattamaan sarjanne mahdollisimman nopeasti käyttökuntoon. Sarjojen mukana toimitetaan valmistajan toimesta ohjekirja, jonka avulla vioittuneet osat löytyvät samoin huolto-ohjeet.

Noutamatta jätetty Postipaketti ei ole tilauksen peruutus, näistä veloitamme kaikki siitä koituneet kulut, jotka ovat perintäkelpoisia. Kuluttajalla on vastuu seurata itse paketin kulkemista seurannalla, joka toimitusvahvistuksessa verkkokaupasta toimitetaan. Jos olet epävarma olethan yhteydessä asiakaspalveluumme niin autamme sinua tarvittaessa.

Tuotepalautuksesta aiheutuvista kuluista vastaa asiakas.

Lue palautusohjeista lisää täältä.

Takuukäytännöt

Takuuasioissa ole aina ensimmäisenä yhteydessä asiakaspalveluumme [email protected]. Liitä viestiin mukaan jos mahdollista valokuvat viallisesta komponentista ja mahdollisimman tarkka seloste viasta ja tilanteesta mikä/mitä edelsi vian ilmenemistä.
Käsittelemme kaikki tapauksesta tapauskohtaisesti ja tavoitteenamme on aina päästä molempia osapuolia tyydyttävään tilanteeseen, jossa tuote on mahdollisimma nopeasti taas käytössä. Tuotevaihtoon johtavissa tapauksissa lähetämme uuden tuotteen vasta, kun rikkoutunut tuote palautuu varastollemme mikäli olemme pyytäneet palauttamaan rikkoutuneen tuotteen.

Käsittelemme KAIKKI takuuasiat vain sähköpostitse, jolloin molemmille osapuolille jää takuukäsittelystä todiste “mustaa valkoiselle”. Ilman sähköpostilla tehtyä ennakkotietoa olevia takuutapauksia varastomme ei ota vastaan.

Elektroniikka:
Myymillämme elektroniikkatuotteilla on normaali vuoden takuu, joka kattaa materiaali- ja valmistusvirheet. Tuotteen käytöstä ja ulkopuolisesti aihetuneet viat eivät kuulu tuotetakuun piiriin. Jokainen takuuasia käsitellään tapauskohtaisesti.
Huom! Monet valmistajat ovat tarkkoja siitä, että elektroniikkakomponentteja ei saa muuttaa (liittimen vaihto) ilman että takuu raukeaa (esim. Traxxas)
. Tästä löytyy aina maininta tuotteesi ohjekirjasta jos näin on.

Varaosat ja muut komponentit:
Varaosilla on materiaali- ja valmistusvirheet kattava takuu. Väärästä käytöstä johtuva ja ulkopuolisesten vaikuttajien aiheuttamia tuotteiden rikkoutumista ei katsota kuuluvan takuun piiriin. Jokainen takuuasia käsitellään tapauskohtaisesti.

Rikkoutunut tai normaalia ylläpitohuoltoa vaativa tuote ei ole automaattisesti takuunalainen. Varsinkin radio-ohjattavien sarjojen kohdalla tuotteen huolto ja rikkoutuneiden osien vaihto lähtökohtaisesti kuuluu kuluttajalle. Asiakaspalvelumme auttaa teitä kysymyksissä koskien sarjanne vikaa ja pyrkien saattamaan sarjanne mahdollisimman nopeasti käyttökuntoon. Sarjojen mukana toimitetaan valmistajan toimesta ohjekirja, jonka avulla vioittuneet osat löytyvät samoin huolto-ohjeet. Tuotetakuu kattaa rikkoutuneet komponentit ei auton huoltoa tai siihen liittyvää asennusta.

Kieli

Valuutta

Oma tili

Asiakaspalvelu