Käytämme evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseksi - Lue lisää

Esittelyssä Maverick RC - EuroRC Harrastekirje 8/21

13.10.2021

Esittelyssä Maverick RC Uutuudet

Heikki täällä terve ja hyvää alkanutta syksyä! No, mitenkäs se kausi meni? Mitä tuli tehtyä, mitä jäi tekemättä ja ennenkaikkea - mitä olisi pitänyt jättää tekemättä? :) Täältä norsunluutornista katsottuna näyttäisi siltä, että lämmin kesä oli erittäin suosiollinen harrastajille, ja vaikka peruspandemiahässäkät estivätkin isompien tapahtumien järjestämisen, niin pienempiä kisoja saatiin vedettyä menestyksekkäästi läpi. Kiitos kaikille teille, jotka jaksatte kisoja järkätä ja teille, jotka jaksatte niissä käydä! Big up, sanoisi jenkki!

Olenko se vain minä vai olisivatko ns. perinteiset RC luokat (krossi, GT, mattopiiskat ja ovikiilat) hieman elpymässä ja nostamassa suosiotaan? Polttoainettakin menee, vaikka lupaviranomainen tekee kaikkensa lutraamisen estämiseksi. Välillä tuntuu, että kaikki on nykyään vain päätöntä spedeilyä bashereilla, mutta taitaa sentään vanhaan kunnon rata-ajoonkin löytyä yhä poltetta. Kirjeen lopuun niittasin pari tunnelmapalaa tämän kauden ajeluista. Tutustutaan kuitenkin ensin pikaisesti uuteen vanhaan tuttuun, tuhkasta feenikslinnun lailla nouseeseen Maverick RC -merkkiin.

Maverick by HPI Racing

"Mave" on monelle harrastajalle merkkinä tuttu ja tiedän, että useat aktiiviset harrastajat ovat aloittaneet RC-touhunsa juuri Maverickin autoilla. Olemme vastikään ottaneet tämän merkin niinsanotusti haltuumme, ja lähiaikoina Maverickin autoja sekä osia lisäillään kauppamme hyllyihin sitä mukaa kun niitä tehdas vain saa toimitettua. Brändinä Maverick asettuu selkeästi edullisempaan hintaluokkaan. Heidän autonsa soveltuvat etenkin ensimmäiseksi autoksi aloittelijalle tai kun haetaan hieman lompakolle ystävällisempää keskikokoista monsteriautoa. Mavella on tällä hetkellä tuotannossa kolmea eri autosarjaa: vanha kunnon Strada, hieman tuoreempi Phantom, sekä täysin uusi, tämän vuosituhannen suunnittelua edustava Quantum.

Teknisesti tarkasteltuna Strada on alustana jo hieman ikääntynyt mutta edelleen toimiva. Mikäli auto on säilynyt tuotannossa yli kaksikymmentä vuotta, niin jotain on tehty oikein. Stradan autoja ja varaosia saa markkinoilta hyvin, eikä mahdotonta ole, etteikö niitä meidänkin kaupassamme vielä ennen joulua näkyisi. Monsterihommiin Quantum ja Quantum+ sarjojen autot ovat kuitenkin merkittävästi parempia nykyaikaisen suunnittelunsa ja materiaaliratkaisujensa ansiosta.

Otimme tänne muutaman kvanttilaisen testiin, rälläsimme niillä hyvän tovin ja tulimme lopulta siihen tulokseen, että kyllähän tämäntasoinen tuote kelpaa myös meidän hyllyymme tyrkylle. Nykyaika on nykyaikaa ja kehitys se vaan kehittyy, minkä takia otimme myyntiin vain harjattomia Flux-malleja. Teho ja raaka voima on se, mikä näitä liikuttaa, ei karvamoottorin ja nikkeliakkujen kanssa nyhveröinti!

Nykyaika on nyt

Maverick on lähtenyt laajalla rintamalla ottamaan haltuun budjettiluokan RC-autojen markkinaa. Harjattomiakin malleja löytyy sekä nopeampaa 80A mallia että hieman rauhallisempaa perusversiota.

Quantum perheen isoveli, Quantum+ XT Flux on jämäkkää tekoa. Auton perustana on perinteinen muovinen amme, jossa on fiksu, pohjaa jäykistävä kennokuviointi. Niin etu- kuin takapääkin on vahvistettu, ja puskurin tukirakenne on joustava, mikä absorboi pahimmat, suoraan edestä tulevat iskut. Iskaritornit ovat jäykkää muovia, mutta alumiinista jyrsityt ovat saatavilla optio-osina. Täytyyhän virittelijöillekin jättää jotain tekemistä.

Isojen autojen maailmasta on lainattu ajanmukainen "pivot-ball" -tyyppinen pyöräntuenta. Sen ansiosta pyörä on tukevasti kahdesta pisteestä kiinni pallonivelillä, mutta pääsee kuitenkin kovan iskun tullessa irtoamaan pesästään. Näin pyöräntuenta ei välttämättä hajoa laisinkaan ja vaikka hajoaisikin, niin se ei revi tukivarsia mukaansa kun lähtökäsky tulee.

Sielunyhteydestä isoihin 1/8 krosseihin viestii myös keskidiffi eli keskitasauspyörästö, josta voima jaetaan etu- ja takapään diffeille. Vetoakselit ovat metallia ja edessä nivelmalliset. Metallirattain varustettu servo on fiksusti esillä ja sen vaihtaminen onnistuu tällä kertaa ilman että autoa tarvitsee purkaa iskunvaimentimien tiivisteistä lähtien. Voimansiirron päärattaat ovat MOD-1 mallia eli suomeksi jaoltaan karkeammat ja siten kestävämmät. Tämähän alkaa vaikuttaa ihan oikealta RC-autolta!

Quantumin perusmallit (siis ei-plus versiot) ovat teknisten ratkaisujensa kannalta hyvin yhteneväiset isomman plussamallin kanssa. Plussa on vain.. isompi! Kuten jo mainitsin, otimme hyllyymme vain harjattomia malleja. Haluamme myydä autoja, joita on ennen kaikkea hauska ajaa, eikä uni pääse yllättämään kesken kiihdytyksen.

Tutustu Maverick Quantum+ Flux XT Truggyyn tästä!

Kvanttihyppy kerien

Kenelle Quantumit sitten sopivat? Aikaisempiin Mavericikin malleihin (lue: Strada) verrattuna nämä uutuudet ovat noin valovuoden tai kaksi kehittyneempiä. Ensituntuma on, että HPI Racing on onnistunut kehittämään tuotteen, joka täyttää hauskojen ja suorituskykyisten, mutta edullisen hintaluokan autojen välillä ammottavaa aukkoa. Tokihan kaiken rikki saa ja alumiinista voi valaa vaikka koko auton, mutta kun verrataan auton ominaisuuksia pahimpiin kilpailijoihin (Arrma, Traxxas) niin huomataan, että eivät Kvanttilaiset tässä ainakaan alakynteen jää.

Quantum ja etenkin Quantum+ sopivat hienosti kokeneemmankin harrastajan autotalliin. Autot vastaavat mainiosti nykyajan vaatimuksia. Sähköt ovat tehokkaat ja ottavat vastaan myös 3S Lipo-akut. Servossa on metallirattaat ja vedenkesto kaikissa sähköosissa tietysti vakiona. Näitä myös ostaa isomman basherin hinnalla neljä kokonaista kappaletta. Itse voisin antaa huoletta tälläisen auton vähän kokemattomampiinkin käsiin. Ensimmäiseksi RC-autoksihan tälläinen on aivan "jäätävän swäg" niinkuin aina pilalla oleva nykynuoriso sanoisi!

Quantum -perheeseen kuuluu myös plussamallin kanssa paljon yhteistä jakavat, siistit QuantumR -katuautot. Kerromme näistä katubashereista lisää sitten, kun saamme niitä koeajoon. Asiallisen oloisia ja ennenkaikkea hyvännäköisiä autoja on Maverickin suunnasta kuitenkin tulossa.

Itse olen ollut aina maastoautojen ja rauhallisemman menon ystävä, mutta jokin tässä autossa houkuttaa. Ehkä se on tuo kulmikas, jopa uhkaava muotoilu ja tieto siitä, että näillä sähköillä kyllä lähtee..! Käy kurkkaamassa lisätiedot ja mikäli rohkeutta löytyy, niin ennakkotilauksia otetaan jo vastaan! Nyt on hyvä sauma olla se jälleen se kaveri naapurustosta, jolla on uusin ja nopein lelu!

Tutustu Maverick QuantumR -katuautoon tästä!

Mustanaamion budjettikrossari

Aloittelijatason kymppikrossareille on aina kysyntää. Maverick on saanut raavittua uuteen Phantom XB 1:10 buggyynsä kelpo sähköt ja tämän hintaluokan autoksi vaikuttaisi alustageometriakin ihan fiksulta. Mikään reiskahan tämä ei ole, mutta jos perheen junioria on alkanut krossihommat kiinnostaa tai takapihan taistelutantereelle kaivataan uutta verta, on Phantom XB oiva valinta.

Phantomissa on perusasiat kohdallaan. Autossa on kaksi diffiä, päärattaat on suojattu ikäviltä pikku partikkeleilta, iskarit ovat öljytäytteiset ja servoa suojaa jousikuormitettu servonsäästäjä. Sähköt ovat perustasoa, moottoriksi on kuitenkin valikoitunut hintaluokkaan nähden iso, 550-kokoinen kannu. Kuten jo mainitsinkin, on Phantom edullinen valinta ensimmäiseksi oikeaksi RC-autoksi. Se, kestääkö tämä isältä pojalle, riippuu ajotaidoista.

Tutustu Maverick Phantom XB buggyyn.

Tässä kuvasatoa kuluneelta ajokaudelta! Kuvia voi, saa ja pitää lähettää minulle mailiin [email protected] tai sitten ihan vaan vastaamalla tähän viestiin.

Nitrokrossari ottaa tuulta siipiensä alle Hämeenlinnan Hirvilammen krossiradalla.

Team Corally nappasi R8FE eli "patterikasi" luokan kaksoisvoiton ja viidennen sijan Kouvolassa elokuussa. Heti seuraavissa kisoissa Hyvinkäällä ottikin Corally sitten koko podiumin haltuunsa!

Tiimikuskimme Konsta Saarinen voitti Maastosarjan neljännen osakilpailun 4WD krossiluokan Vantaalla. Onnea Konsta! Muutenkin Xray on niittänyt kunniaa maailmalla, jääkylmät hermot ja äärimmäisen tarkan liipasinsormen omaava alan legenda, Ty Tessmann voitti sekä 4WD sähkö- että 4WD nitrokrossiluokat U.S Open Fuel Championship -21 kilpailussa. Onnea Ty!

Yleensä vauhti korjaa virheet. Tällä kertaa seinä oli kuitenkin vahvempi ja Erno Venäläisen takatuuppari joutui nöyrtymään suurempien voimien edessä. Hieno kuva, kiitos Erno!

Kuvassa Suomen ehkä ärhäkkäin Traxxas UDR. Tässä on äänimodulit ja kaikki ja löytyy meinaan tehoakin! Kuva Jani Viipuri.

Lähtöporttitunnelmia King of the Näkkimäki -tapahtumasta Vääksystä. Tämän ylivoimaisesti rankimman Scale RC crawler kilpailun yli 50:stä osallistuvasta autokunnasta maaliin asti pääsi 16 autoa. Mestaruuden vei Arto Elonen. Onnea Arto!

Viimeiset niitit

Ei voi kuin ihmetellä, miten aika rientää. Ensi kuun jälkeen on jo joulukuu! Kalenteria jos katsoo, niin ensi vuoden kisastartti ei ole enää kaukana. joten nyt kalustoa lihoiksi ja uutta myllyä jauhamaan! Mikäli kalusto on jo jiirissä, mutta meinaa aika käydä pitkäksi, niin meiltä löytyy rakennussarja jos toinenkin pitkien talvi-iltojen iloksi!

Tulkaahan morjenstamaan kaupalle!

Tv: Heikki

Ps. Nyt laatutietoiselle harrastajalle muutama laatusarja alennushintaan! Esim tämän vuoden Xray-kalustoa löytyy keskikäytävän laarista seuraavia: Xray T4'21, Xray XB4 sekä GTX8.3.

HUOM! Xray X4 ensimmäisestä ennakkotilauserästä vapaana vielä pari Alu flex -pohjaista autoa. Vielä ehtii fleksaamaan!

Vaihtotarjous edelleen voimassa! Hyvitämme vähintään 100e vanhasta kilpatason (tai ns. paremman tason harrastusvehkeet) autostasi kun vaihdat sen esim. uuteen Xray -autosarjaan! Ota yhteyttä [email protected]

Vintageja keräämme myös mielellämme museoomme ja näistä myös vaihtohyvitys. Tarjoa kaikkea! [email protected]

Tarjoushaukat huomio! Kuljetus- sekä pakkausvaurioisia tai muuten vaan poistoon päätyneitä tuotteita on Scratch & Dent -hyllyssämme runsaasti! Käyhän korjaamassa syksyn sato talteen!

Ajankohtaista

Tilaa EuroRC:n viikottainen uutiskirje

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Tilaaminen

Verkkosivuiltamme tuotteen tiedot avaamalla löydät kyseisen tuotteen saatavuuden. Mikäli tuote löytyy varastostamme ja tilaat sen ennen kello 15.00, lähetämme tuotteen vielä saman päivän aikana. Paketti saapuu postitse luultavasti jo tilausta seuraavana päivänä, riippuen toki tilauksen määränpäästä. Kaikki tuotteet sisältävät Suomen arvonlisäveron (24 %). Pidätämme oikeuden muuttaa hintojamme.

Ennakkotilaaminen

Jos tuotetta ei löydy verkkosivujen mukaan varastosta ja voit silti tilata sen. Tällöin tuote on ennakkotilattava tuote. Sivulla lukee tieto siitä mikä on arvioitu aika, jossa tuote saadaan toimitettua. Jos mainitussa tuotteessa on valittavana värivariaatioita, voit alustavasti esittää väritoiveen, mutta ikävä kyllä emme voi taata saapuvan tuotteen värivaihtoehtoa varmasti. Tämä riippuu pitkälti toimittajasta, mutta teemme parhaamme saadaksemme toiveenne toteutetuksi. Tämän takia ennakkotilaustapauksissa olemme yhteydessä asiakkaaseen, kun tiedämme toimituksen aikataulun. Näin pyrimme tekemään tilauksesta asiakkaan kannalta sujuvaa ja huoletonta.

Kuljetus

Kuljetusvaihtoehtoina kaupassamme ovat Postin paketit ja kirjeet sekä Matkahuollon Lähellä Paketit. Tarkemmat tiedot kuljetuksista avautuvat käyttöösi CheckOut prosessin yhteydessä.

Posti:

Postin toimitusajat tällä hetkellä ovat keskimäärin kirjeillä 4-6 arkipäivää ja paketeilla 1-4 arkipäivää.

* Toimitusmaksu paketeilla suomen sisäpuolella on alkaen 4,90€ ja yli 100€ ostokset kulkevat rahtivapaasti.
* Kirjelähetykset
ovat halvempia, mutta ne ovat merkittävästi hitaampia.

Matkahuolto:

Nouto Matkahuollon palvelupisteestä: Toimitus valitsemaasi Matkahuollon noutopisteeseen, kuten pakettiautomaattiin, Matkahuoltoon, K-Marketiin tai R-kioskiin pääsääntöisesti 1-2 työpäivän aikana, isoimmissa kaupungeissa myös lauantaisin. Saat ilmoituksen heti, kun pakettisi on noudettavissa.

Katso lähin Matkahuollon palvelupiste: https://www.matkahuolto.fi/palvelupisteet

Nouto:

Varastoltamme on myös mahdollista noutaa tuotteet. Tilauksen noutamiselle on oma vaihtoehtonsa toimitustapavaihtoehdoissa. Ohjeet noutoon löydät täältä.

Maksutavat

Hyväksymme tilattujen tuotteiden maksamisen luottokortilla, verkkopankkimaksuna, Paypalin kautta, ennakkomaksuna (tilisiirto) tai postiennakolla. Tuotteet on mahdollista maksaa myös osamaksulla (valittavana Collector Commercen, Jouston osamaksupalvelut), sekä joustavasti Klarnalla (valittavana Maksa nyt, Maksa myöhemmin, ja Pilko maksut).

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (ent. Checkout) (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

Klarnan ehdot löydät täältä

Lue osamaksuohjeistus täältä.

Tilauksen peruuttaminen

Tuotepalautuksissa toimimme yleisten säädösten mukaisesti siten, että tuotteilla on normaali 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus edellyttäen, että tuote on ehjä ja käyttämätön. Aika lasketaan toimituksen luovuttamispäivästä. Pyrimme kuitenkin toimimaan reilusti asiakasta kohtaan ja halutessasi palauttaa tuotteen, olethan ensin yhteydessä meihin ([email protected]). Näin voimme taata, että käsittelemme tapahtuman teitä parhaiten palvelevalla tavalla, henkilökohtaisesti teidän kanssanne.

Hyväksymme uusien avaamattomien tuotteiden palautuksen aina 50 päivään asti. 14 päivän jälkeen vaihtotuotteet hyvitetään vain lahjakortilla kauppaamme.

Halutessasi vaihtaa tuotteen toiseen kauppamme tuotteeseen tämä edellyttää vaihdettavan tuotteen olevan käyttämätön ja avaamattomassa paketissa. Toisin sanoen palautettavan tuotteen tulee olla uudenveroisessa myyntikunnossa. Tarkastamme tuotteen jälleenmyyntikunnon sen saavuttua meille. Tarkistuksen jälkeen teemme tuotteen ostohintaa (tai erikseen sovittua korvausta) vastaavan lahjakortin kauppaamme, jonka voit käyttää uutta tuotetta tilatessasi. Tuotevaihtotapauksissa asiakas kustantaa itse toimituskulun varastollemme.
Kaikissa tuotevaihto tapauksissa on tärkeää, että olette aina ensin yhteydessä asiakaspalveluumme [email protected] niin opastamme ja vastaamme kysymyksiinne tarpeentullen.
Ilman ennakkotietoa olevissa palautustapauksissa emme ota vastuuta tuotteen häviämisestä tai häiriötilanteista.

Halutessasi purkaa kaupan tulee tuotteen olla täysin käyttämätön ja täydellisessä myyntikunnossa. Palauttamistilanteen ehtojen ei ole tarkoitus olla asiakkaan kannalta hankaloittavia, vaan pikemminkin niillä varmistetaan, että palautuvan tuotteen laatu on kiitettävä, jotta kykenemme takaamaan seuraavalle asiakkaalle kaupassa aivan yhtä täydellisiä tuotteita. Kuten mainittua, olethan ensin meihin yhteydessä ([email protected]) palautustilanteissa, näin voimme taata asioinnin vaivattomuuden teidän kannaltanne.
Huom! Jokaisesta ilman erillistä palautusilmoitusta tehdystä palautuksesta tullaan perimään 20€ käsittelymaksu, joka huomioidaan tuotteen palautusarvossa.

Rikkoutunut tai normaalia ylläpitohuoltoa vaativa tuote ei ole automaattisesti peruste kaupan purkamiseen. Varsinkin radio-ohjattavien sarjojen kohdalla tuotteen huolto ja rikkoutuneiden osien vaihto lähtökohtaisesti kuuluu kuluttajalle. Asiakaspalvelumme auttaa teitä kysymyksissä koskien sarjanne vikaa ja pyrkien saattamaan sarjanne mahdollisimman nopeasti käyttökuntoon. Sarjojen mukana toimitetaan valmistajan toimesta ohjekirja, jonka avulla vioittuneet osat löytyvät samoin huolto-ohjeet.

Noutamatta jätetty Postipaketti ei ole tilauksen peruutus, näistä veloitamme kaikki siitä koituneet kulut, jotka ovat perintäkelpoisia. Kuluttajalla on vastuu seurata itse paketin kulkemista seurannalla, joka toimitusvahvistuksessa verkkokaupasta toimitetaan. Jos olet epävarma olethan yhteydessä asiakaspalveluumme niin autamme sinua tarvittaessa.

Tuotepalautuksesta aiheutuvista kuluista vastaa asiakas.

Lue palautusohjeista lisää täältä.

Takuukäytäntö

Takuuasioissa ole aina ensimmäisenä yhteydessä asiakaspalveluumme [email protected]. Liitä viestiin mukaan jos mahdollista valokuvat viallisesta komponentista ja mahdollisimman tarkka seloste viasta ja tilanteesta mikä/mitä edelsi vian ilmenemistä.
Käsittelemme kaikki tapauksesta tapauskohtaisesti ja tavoitteenamme on aina päästä molempia osapuolia tyydyttävään tilanteeseen, jossa tuote on mahdollisimma nopeasti taas käytössä. Tuotevaihtoon johtavissa tapauksissa lähetämme uuden tuotteen vasta, kun rikkoutunut tuote palautuu varastollemme mikäli olemme pyytäneet palauttamaan rikkoutuneen tuotteen.

Käsittelemme KAIKKI takuuasiat vain sähköpostitse, jolloin molemmille osapuolille jää takuukäsittelystä todiste “mustaa valkoiselle”. Ilman sähköpostilla tehtyä ennakkotietoa olevia takuutapauksia varastomme ei ota vastaan.

Elektroniikka:
Myymillämme elektroniikkatuotteilla on normaali vuoden takuu, joka kattaa materiaali- ja valmistusvirheet. Tuotteen käytöstä ja ulkopuolisesti aihetuneet viat eivät kuulu tuotetakuun piiriin. Jokainen takuuasia käsitellään tapauskohtaisesti.
Huom! Monet valmistajat ovat tarkkoja siitä, että elektroniikkakomponentteja ei saa muuttaa (liittimen vaihto) ilman että takuu raukeaa (esim. Traxxas)
. Tästä löytyy aina maininta tuotteesi ohjekirjasta jos näin on.

Varaosat ja muut komponentit:
Varaosilla on materiaali- ja valmistusvirheet kattava takuu. Väärästä käytöstä johtuva ja ulkopuolisesten vaikuttajien aiheuttamia tuotteiden rikkoutumista ei katsota kuuluvan takuun piiriin. Jokainen takuuasia käsitellään tapauskohtaisesti.

Rikkoutunut tai normaalia ylläpitohuoltoa vaativa tuote ei ole automaattisesti takuunalainen. Varsinkin radio-ohjattavien sarjojen kohdalla tuotteen huolto ja rikkoutuneiden osien vaihto lähtökohtaisesti kuuluu kuluttajalle. Asiakaspalvelumme auttaa teitä kysymyksissä koskien sarjanne vikaa ja pyrkien saattamaan sarjanne mahdollisimman nopeasti käyttökuntoon. Sarjojen mukana toimitetaan valmistajan toimesta ohjekirja, jonka avulla vioittuneet osat löytyvät samoin huolto-ohjeet. Tuotetakuu kattaa rikkoutuneet komponentit ei auton huoltoa tai siihen liittyvää asennusta.