Perustuu arvosteluun.
Käytämme evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseksi - Lue lisää
Toimitukset yli 180 maahan
Jo vuodesta 2010
100% tyytyväisyystakuu

Pohjamaalin Alla - EuroRC Harrastekirje #1/21

3.2.2021

Pohjamaalin Alla

EuroRC:n Harrastekirje Tammikuu 2021

Tervehdys kaikille harrastajillemme! Ehkä oletkin jo tutustunut uuteen englanninkieliseen harrastekirjeeseemme joka paukahtaa sähköpostiisi kerran viikossa. Vahvasti kansainvälisenä RC-kauppana haluamme luonnollisesti palvella suurta yleisöämme mutta palautteissa on toivottu myös suomenkielistä luettavaa. Suomen parhaiten palvelevana harrastekauppana haluamme toki vastata kysyntään joten hallelujaa! Tässä EuroRC:n ensimmäinen suomenkielinen uutiskirje! Koitamme rääpiä tämän kasaan joka kuukausi ja sivuta samalla myös RC-autojen ihmeellistä ja monipuolista maailmaa!

Pimeitä hommia

Suomi on hyvä maa harrastaa. Täällä nimittäin piisaa valoa sen verran vähän että juuri kun olet päässyt lelusi kanssa ovesta ulos niin aurinko alkaa laskea. Pimeyttä sen sijaan riittää joten ei ihme että RC-autojen rakentelu onkin maassamme suosittua puuhaa. Ajat muuttuvat mutta tekemisen tarve säilyy. Sata vuotta sitten isännät veistelivät kiehisiä tai ompelivat tallukoita öljylampun valossa, tänäpäivänä porukka sorvaa foamirenkaita ja shimmailee diffien välyksiä. Pohimmiltaan kyse on samasta asiasta eli ihmisen loputtomasta tarpeesta tehdä ja toteuttaa itseään. Materiaalit vain ovat vähän erilaisia kuin ennenvanhaan.

Pimeyden ytimessä

RC-autoharrastus vaatii lähes poikkeuksetta jonkinlaista teknistä puuhastelua. Osalle riittää valmiiden osien ja korien ruuvaaminen autoon kiinni ja toisille kuten itselleni on tärkeää mennä hieman vaikeamman kautta eli tehdä hommat siinä kuuluisassa asennossa jossa kiivetään puuhun istumalihakset edellä. Omien lukemattomien keskenjääneiden projektieni edessä olen oppinut nöyrtymään ja hyväksymään sen, että ihan kaikkea ei tarvitse rakentaa itse ja on ihan ookoo käyttää välillä tehdasvalmisteisia osia. Itselleni se mieluisin tapa harrastaa uiskentelee nykyisin jossain näiden kahden ääripään välillä.

RC-autoja on moneen lähtöön olemassa ja jokainen alalaji muodostaa eräänlaisen kuplansa jossa tietyt säännöt ja jopa merkit ohjaavat harrastamisen kulkua. Yksi asia kuitenkin lähes poikkeuksetta lävistää tämän harrastuksen ja se on korit. Monen sääntökirjan ensimmäisellä sivullakin ilmoitetaan että autossa pitää olla kori. Auton kori on usein myös toiminnallinen osa ohjatessaan ilmanvastusta tai sitten sen realismista annetaan internetin irtopisteiden lisäksi myös kilpailuissa ihan oikeaa pistehyvitystä. Kori itsessään ei vielä kummoiselta näytä ja huonostikin maalattu kori on aina parempi kuin läpinäkyvä. Ei oikeastaan ole väliä, miten kori maalataan kunhan se nyt edes maalataan!

Valoa kohti!

Kaikilla ei ole tarvetta tai mahdollisuutta hankkia kynäruiskua kompuroineen. Ei vielä itsellänikään. Tämän takia olemme panostaneet EuroRC:llä parhaimpaan mitä kilikolimaaliosastolla on tarjota eli Tamiyan häkellyttäviin, jopa mystisen erinomaisiin ja laadukkaisiin maaleihin. Itse paukuttelin iloisesti menemään mastoneilla kunnes raaskin kokeilla Tamiyalaista ja voi pojat sekä tytöt paluuta ei enää ole. En tiedä mitä mustaa magiaa Tamiyalla harrastetaan, mutta kun perusasiat (puhtaat pinnat, hyvät pohjat ja rauhallinen tahti) ovat kunnossa näillä maaleilla ei kertakaikkiaan voi epäonnistua. Ehdoton ja lämmin suositus harrastajalta toiselle - kun maalaat sprayllä, valitse Tamiya ja Tamiyalta oikea purkki. Pohjamaalin tärkeyttä kovaa muovia maalattaessa ei myöskään voi korostaa liikaa.

Valitse PS-maali polykarbonaatti / lexan koreille!

Valitse TS-maali kovamuovisille (lähinnä crawler) koreille!

Itse erotan nämä siitä että PS vääntyy suussa vähänkuin Polysarbonaatti. :)

Korien ja niiden koristeiden 3D-tulostaminen alkaa olemaan sekin hiljalleen arkipäivää. Useimpien kotitulostimien jälki ei ole lähempää tarkasteltuna kovin kummoista ja tuloste voi olla vieläpä todella kovaa hiottavaa. Spraykitti yhdistettynä hiomiseen muutaman kerran toistettuna tasoittaa aika hyvin vähän krouvimmankin pinnan. Joko mainitsin pohjamaalin? Kauppamme RC-tietoutta osiosta löytyy erinomainen artikkeli lexan-korin maalaamisesta, kannattaa käydä lukaisemassa ja muista että näitä ei sitten pohjamaalata!

Mielellämme näkisimme minkälaisia luomuksia olette siellä loihtineet joten lähettäkää rakentelukuvia, maalailukuvia, projektikuvia, ajelukuvia, kisakuvia ja yleensäkin kaikkia RC-autoaiheisia kuvia meille tänne EuroRC:hen! Älä lähetä kuvaa kissastasi ellei hän aja RC-autolla. Julkaisemme näitä valikoiden Facebookissa ja näissä uutiskirjeissämme ja kuvat voit lähettää esimerkiksi vastaamalla tähän viestiin tai lähettämällä ne osoitteeseen [email protected]. Myös palautetta tästä uudesta suomenkielisestä kirjeestä sopii antaa! Mitä aihetta mielestäsi meidän pitäisi käsitellä? Kerro se meille!

Liuottimentuoksuisin harrasteterveisin,

Heikki / EuroRC

Tilaa EuroRC:n viikottainen uutiskirje

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Tilaaminen

Verkkosivuiltamme tuotteen tiedot avaamalla löydät kyseisen tuotteen saatavuuden. Mikäli tuote löytyy varastostamme ja tilaat sen ennen kello 15.00, lähetämme tuotteen vielä saman päivän aikana. Paketti saapuu postitse luultavasti jo tilausta seuraavana päivänä, riippuen toki tilauksen määränpäästä. Kaikki tuotteet sisältävät Suomen arvonlisäveron (24 %). Pidätämme oikeuden muuttaa hintojamme.

Ennakkotilaaminen

Jos tuotetta ei löydy verkkosivujen mukaan varastosta ja voit silti tilata sen. Tällöin tuote on ennakkotilattava tuote. Sivulla lukee tieto siitä mikä on arvioitu aika, jossa tuote saadaan toimitettua. Jos mainitussa tuotteessa on valittavana värivariaatioita, voit alustavasti esittää väritoiveen, mutta ikävä kyllä emme voi taata saapuvan tuotteen värivaihtoehtoa varmasti. Tämä riippuu pitkälti toimittajasta, mutta teemme parhaamme saadaksemme toiveenne toteutetuksi. Tämän takia ennakkotilaustapauksissa olemme yhteydessä asiakkaaseen, kun tiedämme toimituksen aikataulun. Näin pyrimme tekemään tilauksesta asiakkaan kannalta sujuvaa ja huoletonta.

Kuljetus

Kuljetusvaihtoehtoina kaupassamme ovat Postin paketit ja kirjeet sekä Matkahuollon Lähellä Paketit. Tarkemmat tiedot kuljetuksista avautuvat käyttöösi CheckOut prosessin yhteydessä.

Posti:

Postin toimitusajat tällä hetkellä ovat keskimäärin kirjeillä 4-6 arkipäivää ja paketeilla 1-4 arkipäivää.

* Toimitusmaksu paketeilla suomen sisäpuolella on alkaen 4,90€ ja yli 100€ ostokset kulkevat rahtivapaasti.
* Kirjelähetykset
ovat halvempia, mutta ne ovat merkittävästi hitaampia.

Matkahuolto:

Nouto Matkahuollon palvelupisteestä: Toimitus valitsemaasi Matkahuollon noutopisteeseen, kuten pakettiautomaattiin, Matkahuoltoon, K-Marketiin tai R-kioskiin pääsääntöisesti 1-2 työpäivän aikana, isoimmissa kaupungeissa myös lauantaisin. Saat ilmoituksen heti, kun pakettisi on noudettavissa.

Katso lähin Matkahuollon palvelupiste: https://www.matkahuolto.fi/palvelupisteet

Nouto:

Varastoltamme on myös mahdollista noutaa tuotteet. Tilauksen noutamiselle on oma vaihtoehtonsa toimitustapavaihtoehdoissa. Ohjeet noutoon löydät täältä.

Maksutavat

Hyväksymme tilattujen tuotteiden maksamisen luottokortilla, verkkopankkimaksuna, Paypalin kautta, ennakkomaksuna (tilisiirto) tai postiennakolla. Mobiilimaksuista Mobilepay, Pivo ja Apple Pay onnistuvat. Tuotteet on mahdollista maksaa myös osamaksulla (valittavana Waley ja OP Lasku), sekä joustavasti Klarnalla (valittavana Maksa nyt, Maksa myöhemmin, ja Pilko maksut). 

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (ent. Checkout) (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

Klarnan ehdot löydät täältä

Lue osamaksuohjeistus täältä.

Tilauksen peruuttaminen

Tuotepalautuksissa toimimme yleisten säädösten mukaisesti siten, että tuotteilla on normaali 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus edellyttäen, että tuote on ehjä ja käyttämätön. Aika lasketaan toimituksen luovuttamispäivästä. Pyrimme kuitenkin toimimaan reilusti asiakasta kohtaan ja halutessasi palauttaa tuotteen, olethan ensin yhteydessä meihin ([email protected]). Näin voimme taata, että käsittelemme tapahtuman teitä parhaiten palvelevalla tavalla, henkilökohtaisesti teidän kanssanne.

Hyväksymme uusien avaamattomien tuotteiden palautuksen aina 50 päivään asti. 14 päivän jälkeen vaihtotuotteet hyvitetään vain lahjakortilla kauppaamme.

Halutessasi vaihtaa tuotteen toiseen kauppamme tuotteeseen tämä edellyttää vaihdettavan tuotteen olevan käyttämätön ja avaamattomassa paketissa. Toisin sanoen palautettavan tuotteen tulee olla uudenveroisessa myyntikunnossa. Tarkastamme tuotteen jälleenmyyntikunnon sen saavuttua meille. Tarkistuksen jälkeen teemme tuotteen ostohintaa (tai erikseen sovittua korvausta) vastaavan lahjakortin kauppaamme, jonka voit käyttää uutta tuotetta tilatessasi. Tuotevaihtotapauksissa asiakas kustantaa itse toimituskulun varastollemme.
Kaikissa tuotevaihto tapauksissa on tärkeää, että olette aina ensin yhteydessä asiakaspalveluumme [email protected] niin opastamme ja vastaamme kysymyksiinne tarpeentullen.
Ilman ennakkotietoa olevissa palautustapauksissa emme ota vastuuta tuotteen häviämisestä tai häiriötilanteista.

Halutessasi purkaa kaupan tulee tuotteen olla täysin käyttämätön ja täydellisessä myyntikunnossa. Palauttamistilanteen ehtojen ei ole tarkoitus olla asiakkaan kannalta hankaloittavia, vaan pikemminkin niillä varmistetaan, että palautuvan tuotteen laatu on kiitettävä, jotta kykenemme takaamaan seuraavalle asiakkaalle kaupassa aivan yhtä täydellisiä tuotteita. Kuten mainittua, olethan ensin meihin yhteydessä ([email protected]) palautustilanteissa, näin voimme taata asioinnin vaivattomuuden teidän kannaltanne.
Huom! Jokaisesta ilman erillistä palautusilmoitusta tehdystä palautuksesta tullaan perimään 20€ käsittelymaksu, joka huomioidaan tuotteen palautusarvossa.

Rikkoutunut tai normaalia ylläpitohuoltoa vaativa tuote ei ole automaattisesti peruste kaupan purkamiseen. Varsinkin radio-ohjattavien sarjojen kohdalla tuotteen huolto ja rikkoutuneiden osien vaihto lähtökohtaisesti kuuluu kuluttajalle. Asiakaspalvelumme auttaa teitä kysymyksissä koskien sarjanne vikaa ja pyrkien saattamaan sarjanne mahdollisimman nopeasti käyttökuntoon. Sarjojen mukana toimitetaan valmistajan toimesta ohjekirja, jonka avulla vioittuneet osat löytyvät samoin huolto-ohjeet.

Noutamatta jätetty Postipaketti ei ole tilauksen peruutus, näistä veloitamme kaikki siitä koituneet kulut, jotka ovat perintäkelpoisia. Kuluttajalla on vastuu seurata itse paketin kulkemista seurannalla, joka toimitusvahvistuksessa verkkokaupasta toimitetaan. Jos olet epävarma olethan yhteydessä asiakaspalveluumme niin autamme sinua tarvittaessa.

Tuotepalautuksesta aiheutuvista kuluista vastaa asiakas.

Lue palautusohjeista lisää täältä.

Takuukäytännöt

Takuuasioissa ole aina ensimmäisenä yhteydessä asiakaspalveluumme [email protected]. Liitä viestiin mukaan jos mahdollista valokuvat viallisesta komponentista ja mahdollisimman tarkka seloste viasta ja tilanteesta mikä/mitä edelsi vian ilmenemistä.
Käsittelemme kaikki tapauksesta tapauskohtaisesti ja tavoitteenamme on aina päästä molempia osapuolia tyydyttävään tilanteeseen, jossa tuote on mahdollisimma nopeasti taas käytössä. Tuotevaihtoon johtavissa tapauksissa lähetämme uuden tuotteen vasta, kun rikkoutunut tuote palautuu varastollemme mikäli olemme pyytäneet palauttamaan rikkoutuneen tuotteen.

Käsittelemme KAIKKI takuuasiat vain sähköpostitse, jolloin molemmille osapuolille jää takuukäsittelystä todiste “mustaa valkoiselle”. Ilman sähköpostilla tehtyä ennakkotietoa olevia takuutapauksia varastomme ei ota vastaan.

Elektroniikka:
Myymillämme elektroniikkatuotteilla on normaali vuoden takuu, joka kattaa materiaali- ja valmistusvirheet. Tuotteen käytöstä ja ulkopuolisesti aihetuneet viat eivät kuulu tuotetakuun piiriin. Jokainen takuuasia käsitellään tapauskohtaisesti.
Huom! Monet valmistajat ovat tarkkoja siitä, että elektroniikkakomponentteja ei saa muuttaa (liittimen vaihto) ilman että takuu raukeaa (esim. Traxxas)
. Tästä löytyy aina maininta tuotteesi ohjekirjasta jos näin on.

Varaosat ja muut komponentit:
Varaosilla on materiaali- ja valmistusvirheet kattava takuu. Väärästä käytöstä johtuva ja ulkopuolisesten vaikuttajien aiheuttamia tuotteiden rikkoutumista ei katsota kuuluvan takuun piiriin. Jokainen takuuasia käsitellään tapauskohtaisesti.

Rikkoutunut tai normaalia ylläpitohuoltoa vaativa tuote ei ole automaattisesti takuunalainen. Varsinkin radio-ohjattavien sarjojen kohdalla tuotteen huolto ja rikkoutuneiden osien vaihto lähtökohtaisesti kuuluu kuluttajalle. Asiakaspalvelumme auttaa teitä kysymyksissä koskien sarjanne vikaa ja pyrkien saattamaan sarjanne mahdollisimman nopeasti käyttökuntoon. Sarjojen mukana toimitetaan valmistajan toimesta ohjekirja, jonka avulla vioittuneet osat löytyvät samoin huolto-ohjeet. Tuotetakuu kattaa rikkoutuneet komponentit ei auton huoltoa tai siihen liittyvää asennusta.

Kieli

Valuutta

Oma tili

Asiakaspalvelu

Lisätietoa